Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Σουτζουκάκια στη γάστρα


Υλικά για τα σουτζουκάκια:

  • 1/2 κιλό κιμά μοσχαρίσιο
  • 2 φέτες μουσκεμένη ψίχα ψωμιού
  • 1 τριμμένο κρεμμύδι
  • 3 σκελίδες σκόρδο πολτοποιημένες
  • 1 αυγό
  • αλάτι,πιπέρι,μπαχάρι,πάπρικα, κύμινο ,λίγο κρασί

Για τη σάλτσα:

  • 1 ψιλοκομμένο κρεμμύδι
  • 2 ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδου
  • 1/4 κούπας ελαιόλαδο
  • 1/2 ποτηράκι κόκκινο κρασί
  • 2 κούπες πολτός ντομάτας ή κονκασέ
  • 1 κ.γλ ζάχαρη,αλάτι πιπέρι,λίγο πάπρικα.200 γραμ.
  • κεφαλοτύρι σε κύβους

Εκτέλεση:

  1. Ζυμώνουμε τα υλικά για τα σουτζουκάκια τα αφήνουμε για κανένα μισάωρο στο ψυγείο.
  2. Πλάθουμε τα σουτζουκάκια μας και τα στρώνουμε σε λαδωμένο πυρέξ και τα περιχύνουμε με λίγο λαδάκι.
  3. Τα ψήνουμε στο γκρίλ του φούνου μας γυρίζοντας τα μέχρι να ροδίσουν.
  4. Εν τω μεταξύ όσο ψήνονται, φτιάχνουμε τη σάλτσα μας
  5. Τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο στο λάδι και σβήνουμε με το κρασί
  6. Προσθέτουμε τη ντομάτα και τα μυρωδικά και βράζουμε για 5 λεπτά περίπου
  7. Βάζουμε τα σουτζουκάκια στη γάστρα και περιχύνουμε με τη σάλτσα
  8. Σκεπάζουμε τη γάστρα και ψήνουμε σε δυνατό φούρνο για 40 λεπτά περίπου
  9. Λίγο πριν το κατεβάσουμε ρίχνουμε τα κομμάτια το κεφαλοτύρι ίσα που να λιώσει λίγο
  10. Σερβίρουμε με πουρέ πατάτας,πατατούλες τηγανιτές ή ρυζάκι.

Λίγα ακόμη μυστικά:

Μπορούμε αντί για γάστρα να περιχύσουμε τα σουτζουκάκια με τη σάλτσα μέσα στο πυρέξ που τα ψήσαμε και να συνεχίσουμε το ψήσιμο. Βέβαια αν θέλουμε τα τηγανίζουμε αντί να τα ψήσουμε, αλλά θα προσέξουμε το λάδι της σάλτσας να είναι λιγότερο για να μη γίνουν βαριά.

11 σχόλια:

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

σειρά σου ήταν να φτιάξεις σουτζουκάκια ε; καλέ πεινάω γιατί μου το κάνεις αυτό και με τα ξεσηκώματα που έχω στο μπαλκόνι, ουτε να φάω δεν προλαβαίνω

elen είπε...

Αχ και εγώ ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ όλες αυτές τις μέρες ξεσηκώματα έχω στο σπίτι, και μου έμεινε η αυλή και όλο την αναβάλω. Έλα να φάμε παρεούλα. Καλή δύναμη:)

ΕΛΕΝΑ είπε...

Πάντα στη γάστρα τα κάνω κι εγώ, και διατηρούνται ζουμερά!!
Και μάλιστα εκεί βάζω και την σάλτσα από την αρχή!!
Κάποια στιγμή θα σας βάλω και τα δικά μου, που έχουν μιαν ολόκληρη ιστορία πίσω τους, μιας και όταν τα πρωτοδοκίμασαν η μαμά μου και η πεθερά μου, μου ανακοίνωσαν ότι δεν ήταν τα αυθεντικά σμυρνέϊκα και οτι δεν επρόκειτο να μάθω να μαγειρεύω ΠΟΤΕ!!!!!
Τέλεια τα σουτζουκάκια σου Ελενάκι, ελπίζω να ισχύει και για μένα η πρόσκληση που προσπαθώ επίσης να μαζέψω τον χαμό που γίνεται στο σπίτι μου εν μέσω εξετάσεων!!
Φιλιά!!!

elen είπε...

Ελενάκι μου εννοείται ισχύει και για σένα η πρόσκληση. Με μεγάλη μου χαρά!!!Θα περιμένω και τη δική σου συνταγόύλα. Καλή δύναμη κορίτσια στις δουλίτσες σας:)

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Αν και σκασμένη απο φαγητό, με λιγούρεψες με τα σουτζουκάκια σου. Είναι και πιο ελαφριά έτσι μιας και δεν τηγανίζονται. Θα τα δοκιμάσω και έτσι για να δω αν θα το καταλάβουν... Δεν πιστεύω πάντως να κάνατε μάζωξη χωρίς εμένα..... :Ρ Φιλάκια. :))

elen είπε...

Ευήτσα μου είναι δυνατόν να αφήσω εσένα παραπονεμένη. Και συ πουλάκι μου είσαι καλεσμένη. Δοκίμασε τα δεν θα το καταλάβουν είμαι σίγουρη. Πολλά φιλιά!!!

mia maria είπε...

Πολύ νόστιμο φαγητό! Και η γάστρα πολύ ωραία ιδέα. Και εγώ δεν τα τηγανίζω, τα ψήνω στο φούρνο, αλλά μετα τα βάζω στην κατσαρόλα. Θα δοκιμάσω να τα κάνω έτσι.

Νίκη είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Νίκη είπε...

Τέλειο τέλειο... το κακό με μένα είναι, ότι όσο και να θέλω να αδυνατίσω, τις βούτες με αυτά τα φαγητά δεν μπορώ να τις κόψω...

ΕΛΕΝΑ είπε...

Elenaki έχεις ένα βραβείο στο blog μας, με πολλή αγάπη!!
Ελα να το παραλάβεις!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

έχεις κι άλλο δωράκι έλα να το πάρεις!!!!

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin