Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Πορτοκαλάδα από ....... πορτοκάλι!!!



Ένα υπέροχο, δροσερό, σπιτικό αναψυκτικό χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, με αληθινά πορτοκάλια!!!

Υλικά:

  • Ξύσμα από 6 πορτοκάλια
  • 500 ml νερό
  • 1 κιλό ζάχαρη
  • 2 1/2 ποτήρια φρέσκο χυμό πορτοκαλιού

Εκτέλεση:

  1. Βάζουμε το ξύσμα και το νεράκι και σιγοβράζουμε σε σκεπασμένη κατσαρόλα για 12 περίπου λεπτά
  2. Στραγγίζουμε το ζουμί απ το ξύσμα και συμπληρώνουμε νεράκι ώστε να είναι 2 ποτήρια περίπου.
  3. Προσθέτουμε τη ζάχαρη και βράζουμε σε δυνατή φωτιά μέχρι να γίνει πηχτό σιρόπι ( όταν παίρνουμε με το κουταλάκι και το ρίχνουμε σταγόνα- σταγόνα σε πιατάκι είναι μια μπαλίτσα που δεν απλώνει.
  4. Κατεβάζουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε τον χυμό αφού τον στραγγίσουμε πρώτα, και ανακατεύουμε καλά.
  5. Αφού κρυώσει τον βάζουμε σε μπουκάλια και τον συντηρούμε στο ψυγείο.
  6. Διατηρείται στο ψυγείο αρκετό καιρό. ΄Όταν θελήσουμε να πιούμε βάζουμε 1/4 συμπυκνωμένο χυμό στο ποτήρι μας και το υπόλοιπο το συμπληρώνουμε με δροσερό νεράκι.

Λίγα ακόμη μυστικά

Αν θέλουμε μπορούμε να φτιάξουμε με την ίδια διαδικασία χυμό από λεμόνι ή μανταρίνι.
Για σπιτικό αναψυκτικό μπορούμε αντί νεράκι να προσθέσουμε ανθρακούχο νερό. Αυτόν το χυμό όταν τον αραιώσω με ελάχιστο νεράκι και του προσθέσω και λίγο κονιάκ τον χρησιμοποιώ επίσης για να βρέχω τα παντεσπάνια στις τούρτες μου.
Η συνταγή είναι από το βιβλίο "Ελληνική κουζίνα ζαχαροπλαστική" της Βέφας Αλεξιάδου όπου αντικατέστησα τα λεμόνια με πορτοκάλια μιας και η συνταγή είναι για λεμονάδα, επίσης έκανα μικρές παραλλαγές.

11 σχόλια:

Νίκη είπε...

Βάλε μου ενα ποτήρι να δροσιστώ.. να κανω ενα διάλειμμα γιατι εχω φρικάρει τις τελευταίες μέρες και θέλω να ξελαμπικάρω λίγο....

despoina είπε...

Ωραία και πρωτότυπη, λόγω ξύσματος, πορτοκαλάδα. Μπορείτε όμως να μου πείτε, πόση είναι η ποσότητα του χυμού; Ευχαριστώ.

Katerina ante portas είπε...

Την ίδια απορία έχω και εγώ..2 1/2 φλυτζάνια, λιτρα ή τι ακριβώς;

Πολύ με ενδιαφέρει!

Ελευθερία είπε...

μεχρι εδω μοσχομυρισε, θα την κανω σιγουρα, το ποτε δεν ξερω.
και παλι σ ευχαριστουμε που τη μοιραστικες μαζι μας!!!!

elen είπε...

Νίκη μου σου στέλνω ένα μπουκάλι να χεις να πίνεις να δροσίζεσαι πουλάκι μου όταν ξαποσταίνεις. Καλή δυναμή:)

despoina χίλια συγγνώμη ξέχασα να βάλω ποτήρια. Το πρόσθεσα ήδη. Ευχαριστώ για την επισύμανση.

Katerina ante portas το πρόσθεσα στη συνταγή είναι 2 1/2 ποτήρια:)

Ελευθερία μου θα περιμένω εντυπώσεις. Πολλά φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Από πορτοκάλια σίγουρα?? χα χα χα!
Φοβερή ταινία έτσι??
Ελενάκι εγώ η ξινή με λεμονάκια το φτιάχνω, πιστεύω ωραιότατο θα γίνεται και με πορτοκάλια!
Φιλάκια, καλό βράδυ!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

αχ, αυτοί οι χυμοί πόσες φορές μας έχουν βγάλει ασπροπρόσωπες, και ποτέ δεν είναι αρκετά όσα μπουκάλια κι αν κάνουμε, τελειώνουν αμέσως, όσο κυκλοφορούν στο σπίτι επικρατεί πανικός, όλοι με ένα ποτήρι γυρίζουν,
βάλε ένα δροσερό ποτηράκι να ξαποστάσω λιγάκι, μοσχοβόλισε ο τόπος!!!!

Λίνα είπε...

Πολύ γέλασα με το βιντεάκι πρωί πρωί.
Ελπίζω και εσύ να την έφτιαξες από πορτοκάλια έτσι; χαχα

Ενδιαφέρον το ξύσμα πορτοκαλιού.
Καλή σου μέρα.

elen είπε...

Ελενάκι φοβερή αυτή η ταινία όσες φορές και να τη δω πεθαίνω στα γέλια!!! Γίνεται φανταστική και με λεμόνια την κάνω το καλοκαιράκι είναι πολύ δροσιστική!!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ έτσι όπως τα λες είναι και εγώ δεν τους προλαβαίνω στο σπίτι τους αρέσει πάρα πολύ. Κόπιασε να σε κεράσω:)

Kαλημέρα Λίνα από πορτοκάλι ναι από πορτοκάλι είναι η πορτοκαλάδα μου χαχαχαχαχαχα :)))

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Και τι όοοοομορφη μυρωδιά που έχει!!!! Τι πιο νόστιμο απο το σπιτικό!! Ευχαριστούμε πολύ για τις υπέροχες συνταγές σου! Καλή σου μέρα.

elen είπε...

Πλεκτο Εγκωμιο ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια:)

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin