Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

Γίγαντες στη γάστρα



Υλικά:

  • 1/2 κιλό φασόλια γίγαντες
  • 1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο
  • 1 μεγάλο ψιλοκομμένο κρεμμύδι
  • 1 πράσο σε ροδέλες
  • 3 σκελίδες ψιλοκομμένο σκόρδο
  • 2 κλωνάρια σέλερι
  • 2-3 κ.σ ψιλοκομμένο μαϊντανό
  • 1 πιπεριά Φλωρίνης σε φέτες
  • 3 καρότα κομμένα σε ροδέλες
  • 1 κουτί ψιλοκομμένη ντομάτα
  • 1 γεμάτη κ.σ πελτέ
  • αλάτι, πιπέρι,1 κ.γλ ζάχαρη.
  • Προαιρετικά: 1 χωριάτικο λουκάνικο, μπόλικο τυρί φέτα.

Εκτέλεση:

  1. Μουσκέυουμε από βραδύς σε μπόλικο νερό τους γίγαντες
  2. Βάζουμε στη χύτρα ταχύτητας τους γίγαντες με αρκετό νεράκι και τους βράζουμε για 18 λεπτά περίπου.
  3. Σε άλλη κατσαρόλα ρίχνουμε το ελαιόλαδο και εκεί σοτάρουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο, και το πράσο
  4. Προσθέτουμε τα καρότα το σέλερι το μαϊντανό, την πιπεριά, τη ντομάτα και τον πελτέ.
  5. Ρίχνουμε αλατοπίπερο, τη ζάχαρη και λίγο νεράκι και το αφήνουμε να πάρει μια βράση.
  6. Βγάζουμε τους γίγαντες από την τη χύτρα με τρυπητή κουτάλα και τους βάζουμε στη γάστρα.
  7. Περιχύνουμε με τη σάλτσα που έχουμε ετοιμάσει προσθέτοντας και λίγο ζουμί απ τη χύτρα που έβρασαν οι γίγαντες. Σκεπάζουμε τη γάστρα κατά προτίμηση πήλινη και ψήνουμε σε δυνατό προθερμασμένο φούρνο για 1 ώρα περίπου.

Λίγα ακόμη μυστικά:

Αν θέλουμε μπορούμε πριν βάλουμε το φαγητό στο φούρνο να προσθέσουμε και ένα χωριάτικο λουκάνικο σε ροδέλες και 5 λεπτά πριν βγάλουμε το φαγητό απ το φούρνο να προσθέσουμε τυρί φέτα σε κύβους. Αν δεν διαθέτουμε πήλινη γάστρα μπορεί να γίνει και σε ταψάκι σκεπασμένο με αλουμινόχαρτο, μόνο που εκεί θα προσέξουμε να συμπληρώσουμε νεράκι.

13 σχόλια:

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Στη γάστρα οι γίγαντες γίνονται άπαιχτοι!!!Άλλη νοστιμιά!

Καλή Κυριακή!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

A, πολύ ωραία ιδέα. Δεν έχω ποτέ φτιάξει στη γάστρα τους γίγαντες. Αύριο ΘΑ τους φτιάξω
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

eleni[a pink dreamer] είπε...

καταπληκτικο φαινεται! ου θυμιζει χωριο και εξοχη!!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Απο τα αγαπημένα μου φαγητά ιδιαίτερα στη γάστρα ( αλήθεια σας είπα οτι η πήλινη γάστρα του Δημήτρη ράγισε; απαρηγόρητος)Όταν ήμουν νέα δεν μου άρεζαν πολύ τα φασόλια , τώρα τρελλαίνομαι γι αυτά και ιδιαίτερα για γίγαντες και τι..στη γάστρα! Για αύριο έβαλα στο νερό ρεβύθια.

Ελευθερία είπε...

καλα φιλεναδα αυτοι οι γιγαντες στη γαστρα ειναι υπερπαραγογη!!!!!!
μεχρι εδω μοσχοβολισαν.

Pansofix είπε...

δεν τους εχω φτιαξει ποτε στη γαστρα μονο στο ταψι και εκει τους ξεραινω πολυ...νομιζω πως στη γαστρα θα ειναι πολυ μαλακοι και ζουμεροι!!!

Δημιουργία είπε...

Νοστιμο φαγητο και στο φουρνο παιρνουν αλλη νοστιμια.

mia maria είπε...

Ελενάκι, αυτό το φαγητό είναι το αγαπημένο μας. Αλλά το κάνω σε ταψί και συνήθως μου ρουφάει όλο το ζουμάκι και στον άντρα μου δεν αρέσει που δεν έχει πολύ σαλτσούλα. Το δικό σου έγινε τέλειο! Καλή εβδομάδα!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αχ Ελενάκι μου θύμισες φαγάκι νοστιμότατο και αγαπημένο που έχω καιρό να φτιάξω!
Καλή και όμορφη εβδομάδα εύχομαι!

Giorgos Varvakis είπε...

All time classic Elen!!
Υπέροχο!!!
Με τη συνταγή σου το φτιάχνουμε (η σύζυγος) στο σπίτι και "δίνει ρέστα" :)
Γεια στα χέρια σου
Καλό βράδυ

Athina(Sugar Buzz) είπε...

Να σου πω την αλήθεια πολύ θα ήθελα να τους δοκίμαζα στη γάστρα, γιατί έτσι κι αλλιώς μ'αρέσουν!
Καλό βράδυ!
Αθηνά

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Ελενάκι μου και εγώ τους φτιάχνω σε πυρίμαχη γάστρα, πάνω κάτω με τα ίδια υλικά και γίνονται πραγματικά, λουκούμι, ζουμεροί και μαλακοι...
Αν βάλουμε και το λουκάνικο, μιλάμε για υπερπαραγωγή!!!!
Φιλάκια Σαμιώτικα :)))

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Πολύ νόστιμο φαγητό!! Και ειδικά στο φούρνο....μούρλια είναι! Καλημέρα και καλή συνέχεια!

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin