Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Βαρένικα


Υπέροχα γεμιστά, ποντιακά ζυμαρικά!!!

(Εκδοχή περιοχής Καυκάσου)


Η κοινή μας αγάπη για τη μαγειρική ήταν η αφορμή να γνωρίσω μέσα στο διαδίκτυο τη φίλη Σοφία από τη Δράμα που κατάγεται απ τον Πόντο. Την οποία έχω γνωρίσει από κοντά και εκτιμώ ιδιαίτερα. Λένε ότι το διαδίκτυο αποξενώνει, εγώ θα έλεγα το αντίθετο μιας και έχω κάνει πολλά καλά φιλαράκια μέσα από εδώ. Η συνταγούλα αυτή είναι δική της , την έφτιαξα και ενθουσιαστήκαμε!!! είναι εκπληκτική!! της ζήτησα λοιπόν να τη μοιραστώ μαζί σας, και σας την παρουσιάζω

Υλικά:
  • νερό 2-3 ποτήρια
  • αλεύρι για πίτες, όσο σηκώσει
  • αλάτι
  • βούτυρο φρέσκο αγελαδινό
  • λάδι (λίγο στο βράσιμο)
  • κρεμμύδι (προαιρετικά)
ΓΕΜΙΣΗ Α'
  • τυρί φέτα ή μυζήθρα ή ανθότυρο
ΓΕΜΙΣΗ Β'
  • 1/2 κιλού κιμά μοσχαρίσιο
  • 1κρεμμύδι ξερό,φρέσκο μαϊντανό ψιλοκομμένο,
  • αλάτι, πιπέρι, λαδάκι
  • ΓΕΜΙΣΗ Γ'
  • 2-3 πατάτες μεγάλες
  • αλάτι, κόκκινο πιπέρι γλυκό (πάπρικα)

Εκτέλεση:

Γέμιση Α'

  1. Απλά τρίβουμε είδος που προτιμήσαμε σε πολύ ψιλά τρίμματα.
Γέμιση Β'
  1. Τσιγαρίζουμε στο λάδι το κρεμμύδι και τον κιμά.Ρίχνουμε το μαϊντανό,αλάτι και πιπέρι.
Γέμιση Γ'
  1. Βράζουμε και πολτοποιούμε τις πατάτες. Ρίχνουμε αλάτι, πάπρικα και ανακατεύουμε
Ζύμη:
  1. Κάνουμε μια ζύμη λίγο σφιχτή με το νερό, αλάτι και αλεύρι.
  2. Έπειτα ανοίγουμε ένα φύλλο με τον πλάστη μεγάλο αλλά όχι πολύ λεπτό και κόβουμε με ένα ποτήρι μικρά στρογγυλά κομμάτια ζύμης που τα γεμίζουμε με ένα από τα τρία μίγματα γέμισης. Ότι μας αρέσει περισσότερο.
  3. Τα κλείνουμε διπλώνοντας στην μέση, βρέχοντας πολύ ελαφρά την άκρη τους και πιέζοντας με τα δάχτυλα.
  4. Σε κατσαρόλα που βράζει αρκετό νερό με λίγο λάδι και λίγο αλάτι, τα ρίχνουμε απαλά ένα-ένα να μην ανοίξουν και βράζουμε όπως τα μακαρόνια σε μέτρια θερμοκρασία για 5-7 λεπτά.
  5. Προσοχή: Το πολύ βράσιμο θα τα ανοίξει και θα χυθεί η γέμιση.
  6. Τα στραγγίζουμε, περιχύνουμε με βούτυρο ή τσιγαρισμένο κρεμμύδι και μαυροπίπερο σε λαδάκι και σερβίρουμε με γιαούρτι και τριμμένο ξερό δυόσμο.

Η Σοφία είπε:

Από όσο ξέρω από μαρτυρίες της γιαγιάς μου, στην περιοχή της Σαμσούντας την ζύμη την έκαναν προσθέτοντας εξ αρχής 2-3 αυγά, αναλόγως τις γευστικές προτιμήσεις. Και τα γέμιζαν μόνο με μυζήθρα. Ευχαριστώ πολύ την γιαγιά μου και την πεθερά μου για τις γνώσεις τους!!!

Λίγα μυστικά ακόμα

Η φώτο είναι δική μου που τα έχω γεμίσει με τυρί φέτα, και έκανα την εξής παρασπονδία: μαζί με το κρεμμυδάκι τσιγάρισα και ψιλοκομμένο μπέικον και τα σέρβιρα με γιαουρτάκι. Είναι καταπληκτικά!!!!!! Σοφάκι μου σε ευχαριστούμε!!!!

Τη συνταγή μπορείτε να τη βρείτε και εδώ

9 σχόλια:

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Για τη φίλη μου την Ελένη που είναι Πόντια και πίνουμε καφέ κάθε πρωί στο εργαστήρι μου..δύσκολα για μένα μα θα τα δοκίμαζα στα σίγουρα αν μου τα βάζανε στο πιάτο.Σήμερα ο Δημήτρης έκανε αρακά με κοτόπουλο και καρότα..υπέροχο!

Ελευθερία είπε...

ελενη μου θα επαναλαβω οτι σου εγραψα και το facebook
εγω τα λατρευω,
τα παιδια απλος τα τρωνε
και ο συζηγος... κανει μουτρα!!!!!!

Αχτιδα μου τα κανεις ενα βραδυ εκει που καθεστε με το δημητρη στην κουζινα και τα βαζετε στην καταψυξη. αντεχουν για μηνες. Βγαζεις και μαγειρευεις μονο οσα θες καθε φορα.

ασε που μπορεις να τα κλεισεις με αυτο το... για τα κουρου τυροπιτακια, το μικροτερο ειναι οτι πρεπει ;) ;)

Betty's Cuisine είπε...

Αχ αυτές οι παραδοσιακές συνταγές!
Τίποτα δεν συγκρίνεται με την νοστιμιά τους!

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Πολύ διαφορετική αλλά και ξεχωριστή συνταγή!! Με όποια γέμιση και να τα φτιάξεις νομίζω αξίζει τον κόπο!! Ευχαριστούμε πολύ για τις ομορφιές που μας μαθαίνεις!!

Αγγελικη Ν είπε...

Big Μανούλα για να λες τόσο καλά λόγια πρέπει να είναι τέλεια συνταγή! Θα προσπαθήσω να την κάνω! Ευχαριστώ!

apinkdreamer είπε...

πολυ πρωτοτυπη συνταγη!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Δεν ξέρω γιατί ποτέ δεν επιχείρησα να κάνω αυτή τη συνταγή, μου φαινόταν πάντα μπελαλίδικη.
Και είναι νοστιμότατη, δεν το συζητάω!
Φιλάκια, καλό απόγευμα!

Και λοιπόν;E allora? είπε...

δοκίμασε και γέμιση με ανθότυρο και σπανάκι ή ανθότυρο και βασιλικό.Τα φτιάχνουν εδώ αλλά με τυρί ρικότα που μοιάζει.

καλημέρες!!!

Δημιουργία είπε...

Πρωτη φορα την ακουω τη συνταγη αλλα δεν θα ελεγα οχι σε μια δοκιμη.

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin