Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Μπακαλιάρος με λαχανικά στο φούρνο



Όπως προστάζει η παράδοση την 25η Μαρτίου ημέρα του Ευαγγελισμού ημέρα που επιτρέπεται η κατάλυση ιχθύος, φτιάχνουμε τον πατροπαράδοτο μπακαλιάρο, για όσους δεν τον τρώνε τηγανητό αυτή η συνταγή είναι μια εναλλακτική πρόταση.

Υλικά:

  • 1 φύλλο μπακαλιάρου ξαλμυρισμένο ή έτοιμο ξαλμυρισμένο κατεψυγμένο μπακαλιάρο
  • 1 1/2 κιλό σέσκουλα ή σπανάκι.
  • 1/2 κούπα ελαιόλαδο.
  • 1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 2 κρεμμυδάκια φρέσκα
  • 4 πατάτες κομμένες σε χοντρές φέτες
  • 2 καρότα σε φέτες
  • 2 κολοκύθια σε χοντρές φέτες
  • 1 μικρό ματσάκι άνηθο ή μάραθο
  • 1 κουτί ψιλοκομμένο ντοματάκι
  • 2 κ.σ πελτέ ντομάτας
  • αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση:


  1. Βάζουμε το ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και σοτάρουμε λίγο τα κρεμμύδια.
  2. Προσθέτουμε τα σέσκουλα ή το σπανάκι χοντροκομμένα προσθέτοντας λίγο αλατάκι και ανακατεύουμε μέχρι να μαραθούν.
  3. Προσθέτουμε τον άνηθο το ντοματάκι και τον πελτέ και ανακατεύουμε να πάρουν μια βράση προσθέτοντας 1 ποτήρι νεράκι.
  4. Σε ταψί απλώνουμε τις φέτες πατάτας και καρότου.
  5. Βάζουμε και τον μπακαλιάρο κομμένο σε μερίδες και τα κολοκυθάκια.
  6. Πάνω απ τα υλικά στρώνουμε τα σέσκουλα και περιχύνουμε με το ζουμάκι.
  7. Βάζουμε το φαγητό σε προθερμασμένο φούρνο για1 ώρα περίπου.
Για μπακαλιάρο με κουρκούτι ρίξτε μια ματιά εδώ : Μπακαλιάρος με κουρκούτι

16 σχόλια:

Maria B. είπε...

πολύ ωραία η πρότασή σου να τον κάνουμε στον φούρνο και πιστεύω ότι τα λαχανικά που διάλεξουν θα του πηγαίνουν πολύ !πρέπει να τον δοκιμάσω κάποια στιγμή. η γιαγιά μου τον έκανε και κοκκινιστό με σπανάκι στην κατσαρόλα !!

καλή σου μέρα και φιλάκια πολλά

mia maria είπε...

Ωραί ιδέα! Πρέπει να το φτιάξω, έχει όλα τα αγαπημένα λαχανικά!

elen είπε...

@ Μαρία μου όντως ο συνδιασμός αυτών των λαχανικών μας άρεσε πολύ. Και ειδικά όταν κάποιος δεν τρώει πχ τα σέσκουλα μπορεί να φάει πατατούλα και κολοκυθάκι.

Big mama θα περιμένω εντυπώσεις:)

Αγγελικη Ν είπε...

Big Mama το προτιμώ από τηγανητό! Ωραία πρόταση!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Μμμμμ...ζήλεψα....
Δελεαστική η συνταγή σου, δεν την ήξερα και οπωσδήποτε θα τη φτιάξω.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Και λοιπόν;E allora? είπε...

δεν έχω δοκιμάσει τον μπακαλιάρο με αυτά τα λαχανικά αλλα πρέπει να'ναι νοστιμότατος!!!!


καλό βράδυ

Ξανθή είπε...

Αλλη μια εκδοχή για μπακαλιάρο!!με άγρια χόρτα επίσης είναι εξαιρετικός!
Καλό βράδυ!!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Ελενίτσα μου και εγώ μπακαλιάρο με σαλτσούλα ανέβασα.....
Η δική σου βέβαια είναι υπερπαραγωγή!!
Αντε πάλι νηστικοί θα μείνουμε :)))
Φιλάκια :))

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αψογο το φαγάκι σου, πολύ ωραία εκδοχή μπακαλιάρου και αυτή!
Και του χρόνου Ελενάκι!

Αλεξάνδρα είπε...

Υπέροχο το φαγητό σου Ελένη μου!!!
Χρειάζονται και οι εναλλακτικές πάντα....

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Εγώ θα προτιμούσα τον μπακαλιάρο φλαμπέ. Οσο για τα σέσκουλα δεν το συζητώ, τα ψήνουμε στα κάρβουνα με μπόλικο λαδολέμονο, και μόλις ψηθούν περιχύνουμε με ζεστή-ζεστή μπεσαμέλ.
Τα βάζουμε στο ψυγείο 3-4 ώρες να...σταθούν και μετά τα πετάμε στα σκουπίδια και τρώμε...οτιδήποτε άλλο!!

Υπάρχει και η εναλλακτική, όσο εμείς τρώμε κάτι άλλο, να δώσουμε τα σέσκουλα στη γάτα μας να τα δοκιμάσει...

Αν ζήσει, δοκιμάζουμε κι εμείς για να δούμε πως είναι...

elen είπε...

@ Αγγελική μου ευχαριστώ

@ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ να την φτιάξεις αν σας αρέσουν τα λαχανικά θα σας αρέσει οπωσδήποτε!!

@ Και λοιπόν;E allora? είναι όντως νοστιμότατος!!

@ Ξανθή μου όντως και με άγρια χόρτα γίνεται υπέροχος!!

@ Ελενάκι μου και του Χρόνου!!

@ Αλεξάνδρα μου καλές είναι οι εναλλακτικές πάντα.

@ BloG-_o_-SatIRuS με πέθανες!!! πολύ ωραίες οι εκδοχές σου και ότι έψαχνα για βοηθό στο blog οι συνταγές σου μου φαίνονται υπέροχες:Ρ

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Και άμα τις δοκιμάσεις, τότε θα καταλάβεις πόσο υπέροχες είναι..!

Για αύριο προτείνω σούπα...πολιτικάντα. Είναι πολύ απλή:
Βράζουμε 1 κιλό καρατζαφέρη που έχει και ψαχνό, μόλις πάρει βράση ρίχνουμε λίγο ψιλοκομμένο παπανδρέου, και αφήνουμε μισή ώρα σε χαμηλή φωτιά. Στο πιάτο γαρνίρουμε με λίγο καραμανλή και παπαρήγα, και τέλος πασπαλίζουμε με 2 κουτ. γλ. από τσίπρα (ελπίζω να μην ξέχασα κανένα...υλικό!)...

Καλή όρεξη...

elen είπε...

Φανταστική η πρόταση σου!!!αλλά μήπως μας πέσει λίγο βαριά και μας πιάσει δυσπεψία? :Ρ

cibus♥I είπε...

Αν και είμαι του φούρνου+λαχανικού, τηγανιτό μπακαλιάρο φτιάχνω συνήθως.
Weird, I know!=P
Άκρως δελεαστική η πρότασή σου!
Σέσκουλα δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, ούτε πολιτικάντα soup! χαχα!

Royal Coconut είπε...

mou thymises manoula!!! Kalhmeroudia!

sharing buttons

Blog Widget by LinkWithin